12 May 2010

游子

今天早上在吉隆坡睡醒一看~不是在老家槟城,没看到自己槟城的家~那种非常不舒服的感觉真的难受,不晓得为什么那种抗拒感一次比比一次的严重,我自己在想久而久之不懂会不会变成一种“病”~还有一种心态就是没团来的时候,你会担心后面家庭生活费的着落~但你接到消息时又好像很开心,但来到吉隆坡早上像我现在很不开心很孤独很彷徨一个人的时候那种心情非一般人可以感受到的。除了你也是在外当了十几年的  ~游子

7 comments:

yichen said...

我了解那種心態...雖然我不是遊子~但是在抗拒上班心情時也會有那種感覺~但你享受天倫的時間不遠啦!!記得去買張樂透

罗密欧 said...

承你贵言~ ^_^

yichen said...

所以中了要分享喔!!

罗密欧 said...

我招待你跟你妈在马来西亚玩一年

yichen said...

那我要加倍努力念佛祈求嚕!!

Anonymous said...

Just come back from USA, and first time visited your blog. Very touching especially on your eldest sister. I understand your feeling. I just lost my mother in law while on my flight to USA, she liked touring, have been to most part of the world. The last time was she visited the ancestral land with my family.
I have been staying in other places(kuantan & Ipoh) while family was in Penang.
I shared your longing for family. But you have internet, I did not have that. Use Skype to talk and see your family faces each day. That is how I contact with my son in USA each day.
May you overcome the feeling soon.

罗密欧 said...

to my friend:

Thank you for your response